Model:
PZL P.11g „Kobuz” Polish Fighter, IBG Models, nr kat. 72523
Kleje:
- Tamiya Extra Thin, cyjanoakryl,
Farby:
- Hataka
- BilmodelMakers,
Chemia modelarska:
- Płyn do zmiękczania kalkomanii Mr. Mark Setter,
- Vallejo Matt Verniks,
Wykorzystane zestawy:
Bigmodel An-26 Polish Air Force, Nr kat. 1440057,
Kleje:
- Tamiya Extra Thin, cyjanoakryl,
Farby:
- podkład Black Chaos,
- BilmodelMakers,
- Vallejo
Chemia modelarska:
- Płyn do zmiękczania kalkomanii Mr. Mark Setter,
- Vallejo Matt Verniks,
Model:
• PZL M18B Dromader, Grand Model, GM-72008
Kleje:
• Tamiya Extra Thin, Revell,
• cyjanoakrylowe
Farby:
• Bilmodelmaker
• Tamiya
• Vallejo
Chemia modelarska:
• Płyn do zmiękczania kalkomanii Mr. Mark Setter, Clearfix,
• Wasch Vallejo
• Suche pigmenty Talen, Vallejo
Kiedy pisałem recenzję modelu samolotu rolniczego PZL M-18b Dromader, wiedziałem, że budowa nie będzie należała do łatwych. Zestaw wykonany z użyciem różnych technologii i jednocześnie wymagający bardzo wielu poprawek i ingerencji, jeśli myślimy nad wykonaniem wiernej repliki tego pięknego samolotu. Mi akurat przyświecał taki właśnie cel, tym bardziej że dysponowałem bardzo bogatym materiałem ikonograficznym wykonanym przez Marka Wierzchowskiego z Torunia. Po dość długim czasie analizowania zdjęć od Wierzcha, wykopanymi z netu fotkami Dromaderów latających w Greckich siłach Powietrznych (tak, tam są to maszyny wojskowe) i porównywania ich z zawartością pudełka, doszedłem do wniosku, że jeżeli chciałbym zbudować super wierną replikę konkretnego egzemplarza Dromadera, to muszę poświęcić na to minimum pół roku, zastąpić wiele elementów z zestawu wykonanymi od podstaw, a i tak nie mam gwarancji, że osiągnę zamierzony efekt. Zdecydowałem się na salomonowe rozwiązanie, po prostu poprawię ile się da i zobaczymy co wyjdzie. Jakiś „wyrób dromaderopodobny”.